Laste kogemusliku töökasvatuse looja

laupäev, 20. aprill 2013

Põhitõed


Freinet leiab, et kool peab olema paik, kus laps saab kaasa praktilise toimetuleku kogemused kogu eluks. Laps on kooli keskpunkt ning õpetaja on pigem kõrvalseisja ja jälgija.
 
 Kool peab kasvatama lapsed ja noored ühiskonna liikmeteks. Tulevased kodanikud peavad olema suutelised ka muutuvates tingimustes paindlikult töötama. Hinnata tuleb igasugust tööd.

 Kool on sotsiaalne kollektiiv ning seal peab valitsema võrdõiguslikkus.Laste ja kooli personali enesemääramise õigust tuleb arendada. Õpilased peavad vastutama oma tegevuse eest. Tehes koostööd kooli juhtkonnaga õpivad õpilased mõistma, kuidas ühiskond toimib.  

Kool on töökool. Õpilased planeerivad töö ise, teostavad selle omaalgatuslikult ja hindavad koos selle tulemusi. Töö tulemused peaksid olema kasulikud kollektiivi liikmetele. Tegevus lähtub lapse vajadustest ja eeldustest.

Käsitletavate teemade ja kasutatavate meetoditega tuleb pakkuda võimalust ise asjade olemust taibata, rahuldada loomulikku uudishimu ja tekitada avastamisrõõmu.