Nii sündiski Freinet´i kõige silmapaistvam
idee - õpilased tuli panna ise tegutsema ning sealt arenes töökooli meetod.
Freinet
pedagoogikal ei ole oma filosoofilist lähtealust, oma arusaamist lapse arengust
(oma arenguteooriat), spetsiaalset õpetajate koolitust ega ka terviklikku
üldharidust (kesk-haridust) andvat koolitust (Tuulik 2001)
Freinet
meelest ei ole tähtsust vanuselistel klassipiiridel. Tema meeles on see
kunstlik ja vägivaldne.
Freinet´seisukohti:
·
kasvatus
tähendab küpseda laskmist;
·
oluline
pole mitte teadmine, vaid oskamine;
·
mälu
ei arene treeninguga, vaid arendab töö;
·
laps
on kui täiskasvanu, talle pole vaja sundi väljaspoolt;
·
loomupärane
on lapsele töö, mitte mäng;
·
laps
suudab töötada pikka aega järjest;
·
karistamine
on vale;
·
hinded
ei ole head;
·
laps
planeerib ise oma igapäevast koolitööd;
·
kool
on praktilise toimetuleku õpetamiseks;
·
õpetaja
on kõrvalseisja, lapsega samal tasemel looja (Tuulik 1995).