Laste kogemusliku töökasvatuse looja

neljapäev, 18. aprill 2013

Metoodika

Õpetaja tähtsaim ülesanne on õpitingimuste loomine
Kuna laps on loomult uudishimulik, siis õpib ta enda jaoks tähtsaid asju tegevuste kaudu.
Lapsed alustavad oma päeva nende endi valitud tegevuste ja ülesannetega. Vanematel klassidel on nädala- või kuuülesanded, noorematel on päevaülesanded. Freinet peab oluliseks laste käsitööd ja loovuse arendamist ning säilitamist.
Klassis on tähtsal kohal trükimasin,  millega kirjutatakse tekste tähelepanekutest ja kogemustest.
Tegevuses on keskne koht vestlustel, rääkimisel, teiste ees esinemisel, kriitilisel kommenteerimisel ja ka teiste kuulamisel.
Keel ja selle kasutamine on väga oluline.
        
Freinet’ määratleb oma pedagoogika üldeesmärgi järgmiselt: „Lapse isiksus areneb kõige paremini mõistlikus ühiskonnas, mida ta teenib ja mis aitab tal saavutada eneseväärikustunnet ja jõudu, et ta täiskasvanuna suudaks tegutseda eesmärgistatult, egoistlike valedeta ning ehitada harmoonilist ja võrdõiguslikku ühiskonda (Freinet 1987: 29-30)."
Freinet tõdeb, et eesmärkides väljendatakse ideaali, kuid peab siiski vajalikuks määratleda üldeesmärk. Õpetajal tuleb nimelt tihti üksi oma tegevust põhjendada ja seepärast peab tal olema selge nägemus sellest, mille poole ta oma pedagoogikas püüdleb (Hytönen 1999).

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar